Subject: RE: Äriseadustiku §164
From: "Krista Vainola" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 16 Jul 2024 11:10:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Meil on küsimused seoses Äriseadustikuga ja hoiu laenuühistu teemadega.
Allpool olevast kirjavahetusest näete, et meie küsimused palutakse suunata
teie ministeeriumile.

Sooviksime teie abi järgnevas.

1.      Hoiulaenu-ühistu (edaspidi HLÜ) on 100% OÜ emaettevõte.

2.      OÜ maksab lepingu alusel HLÜ-sse hoiuse, intressi teenimiseks.

3.      OÜ saab selle tehinguga vastavalt lepingule osamaksu teel
liikmelisuse HLÜ-s (st emaettevõttes). Ka see osa rahast teenib intressi.

4.      OÜ on kajastanud OÜ bilansis hoiuse pikaajalise nõudena ning
liikmelisuse HLÜ-s pikaajalise finantsinvesteeringuna.

5.      HLÜ on kajastanud tütre omandatud osalused miinusmärgiga
konsolideeritud HLÜ bilansis. Konsolideerimata bilansis ei ole kajastatud.

 Küsimused

1.	Äriseadustiku § 164. Kas sõnastuses on mõeldud, et kui
tütarettevõte (OÜ) omandab emaettevõtte (OÜ) osasid, siis emaettevõte (OÜ)
kajastab need osad emaettevõtte (OÜ) bilansis omaosadena, mitte
tütarettevõte (OÜ)?

2.      Kas eelneva punkti alusel tütarettevõte (OÜ) kajastab omandatud
emaettevõtja (OÜ) osad finantsinvesteeringuna?

3.      Kas Äriseadustiku § 164 on kohaldatav ka kui OÜ omandab
liikmelisuse HLÜ-s.

4.      Kas HLÜ (emaettevõte) peab OÜ (tütarettevõte) poolt omandatud
liikmelisust kajastama konsolideerimata bilansis?

5.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama hoiust HLÜ-s (emaettevõttes)
nõudena või finantsinvesteeringuna?

6.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama liikmelisust HLÜ-s
(emaettevõte) finantsinvesteeringuna või mingil muul moel? Omakapitalis
omaosadena RTJ 2 alusel ei saa minu arvates kajastada, sest OÜ  ei ole HLÜ
liikmelisust ehk nn osalust emiteerinud.

Parimatega

KRISTA VAINOLA

Partner

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

REWILO

Al Mare Büroohoone

Mõisa 4-2, Tallinn 13522

Telefon +372 715 3100

Mobiil +372 5342 6721

Skype krista.vainola

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht  <http://www.rewilo.ee/> www.rewilo.ee

Raamatupidamine, auditeerimine, koolitused, maksu- ja juriidiline
nõustamine, finants- ja ärinõustamine

REWILO   Raudne Partner Koostöös Sinuga

From: Rainer Osanik <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 16, 2024 10:40 AM
To: [email-masked]
Subject: RE: Äriseadustiku §164

Tere Krista,

Nii nagu viitasin Teile alguses ja nagu kirjutab teile ka Raamatupidamise
Toimkond, siis äriseadustikku puudutavates küsimusest palun pöörduge
Justiitsministeeriumi poole.

Rahandusministeerium ei ole pädev andma vastuseid küsimustest mis
puudutavad äriseadustikku. See teema allub Justiitsministeeriumi
vastutusalasse.

Lugupidamisega,

Rainer Osanik

Osakonnajuhataja/Head of Department

Rahandusteabe poliitika osakond/ Financial Information and Intelligence
Policy Department

Rahandusministeerium/Ministry of Finance

From: Krista Vainola <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 16, 2024 10:12 AM
To: Rainer Osanik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Äriseadustiku §164

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördusime teie poole, kuna meie küsimused lähtusid Äriseadustikust ja
hoiu laenuühistust. Suunasite meie küsimused edasi Raamatupidamise
Toimkonnale, kes nagu allpool kirjas näete vastab, et ei ole selles osas
pädev vastama.

Kuna Raamatupidamise Toimkonna vastused ei lähtu Äriseadustikust ja hoiu
laenuühistu põhiselt, siis meie küsimused ei saanud ka nende poolt
vastatud osas siiski meie jaoks vastatatud.

Soovime jätkuvalt oma küsimustele vastuseid just lähtudes äriseadustikust
ja hoiu laenuühistust.

Parimatega

KRISTA VAINOLA

Partner

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

REWILO

Al Mare Büroohoone

Mõisa 4-2, Tallinn 13522

Telefon +372 715 3100

Mobiil +372 5342 6721

Skype krista.vainola

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht  <http://www.rewilo.ee/> www.rewilo.ee

Raamatupidamine, auditeerimine, koolitused, maksu- ja juriidiline
nõustamine, finants- ja ärinõustamine

REWILO   Raudne Partner Koostöös Sinuga

From: Sander Kallasmaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 11, 2024 4:50 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Guido Viik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Äriseadustiku §164

Tere,

Raamatupidamise Toimkond saab vastata Raamatupidamisseadust puudutavas
osas. Äriseadustikku puudutavad küsimused esitage palun
Justiitsministeeriumile.

Esitasite järgmised küsimused:

1.      Äriseadustiku § 164. Kas sõnastuses on mõeldud, et kui
tütarettevõte (OÜ) omandab emaettevõtte (OÜ) osasid, siis emaettevõte (OÜ)
kajastab need osad emaettevõtte (OÜ) bilansis omaosadena, mitte
tütarettevõte (OÜ)?

2.      Kas eelneva punkti alusel tütarettevõte (OÜ) kajastab omandatud
emaettevõtja (OÜ) osad finantsinvesteeringuna?

3.      Kas Äriseadustiku § 164 on kohaldatav ka kui OÜ omandab
liikmelisuse HLÜ-s.

4.      Kas HLÜ (emaettevõte) peab OÜ (tütarettevõte) poolt omandatud
liikmelisust kajastama konsolideerimata bilansis?

5.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama hoiust HLÜ-s (emaettevõttes)
nõudena või finantsinvesteeringuna?

6.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama liikmelisust HLÜ-s
(emaettevõte) finantsinvesteeringuna või mingil muul moel? Omakapitalis
omaosadena RTJ 2 alusel ei saa minu arvates kajastada, sest OÜ  ei ole HLÜ
liikmelisust ehk nn osalust emiteerinud.

Küsimused 1 ja 3 puudutavad Äriseadustikku ja jäävad meie tööalast välja.

Vastuseks küsimustele 2, 4, 5 ja 6:

*	Teises ettevõttes omandatud osaluse kajastamine sõltub soetatud
osaluse suurusest ja eesmärgist. Teiste ettevõtete
omakapitaliinstrumentide kajastamist omandaja raamatupidamisaruannetes
reguleerivad Raamatupidamise Toimkonna juhendid 3 ja 11. Samas tuleb antud
juhul kaaluda, kas intressi kandev sissemakse on omakapitaliinstrument või
hoopis nõue/kohustus.

*	hoiused on finantsinstrumendid (nõuded) ning nende kajastamist
reguleerib RTJ 3.
*	omakapitaliinstrumentide kajastamist nende väljaandja
raamatupidamise aruannetes reguleerib samuti RTJ 3.

Juhime veel tähelepanu, et Raamatupidamise Toimkond ei paku nõustamist
konkreetsete kaasuste osas olukordades, kus Raamatupidamise Toimkonna
juhendid juba reguleerivad kaasustega seotud valdkondi.

Raamatupidamise Toimkonna nimel,

Sander Kallasmaa

Partner, vandeaudiitor

M: +372 518 9290

T: +372 5858 9819

Järve 2, Tallinn, 11314, Eesti

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.bakertilly.ee/> www.bakertilly.ee

Independent Member of Baker Tilly International

From: Rainer Osanik
Sent: Monday, June 17, 2024 10:56 AM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Äriseadustiku §164

Lugupeetud Krista Vainola,

Teie pöördumine on registreeritud selgitustaotlusena ning edastatud
vastamiseks Raamatupidamise Toimkonnale.

Toimkond vastab teile 30 päeva jooksul kooskõlas märgukirjade ja
selgitustaotlustele vastamise seadusega.

Lugupidamisega,

Rainer Osanik

Osakonnajuhataja/Head of Department

Rahandusteabe poliitika osakond/ Financial Information and Intelligence
Policy Department

Rahandusministeerium/Ministry of Finance

From: Krista Vainola < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, June 14, 2024 11:04 AM
To: Virge Aasa < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Äriseadustiku §164

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Otsides vastuseid Äriseadustiku teemas saime Teie kontaktid. Helistasin ka
Teile täna, aga ei õnnestunud Teid tabada.

Sooviksime teie abi järgnevas.

1.	Hoiulaenu-ühistu (edaspidi HLÜ) on 100% OÜ emaettevõte.

2.      OÜ maksab lepingu alusel HLÜ-sse hoiuse, intressi teenimiseks.

3.      OÜ saab selle tehinguga vastavalt lepingule osamaksu teel
liikmelisuse HLÜ-s (st emaettevõttes). Ka see osa rahast teenib intressi.

4.      OÜ on kajastanud OÜ bilansis hoiuse pikaajalise nõudena ning
liikmelisuse HLÜ-s pikaajalise finantsinvesteeringuna.

5.      HLÜ on kajastanud tütre omandatud osalused miinusmärgiga
konsolideeritud HLÜ bilansis. Konsolideerimata bilansis ei ole kajastatud.

Küsimused

1.	Äriseadustiku § 164. Kas sõnastuses on mõeldud, et kui
tütarettevõte (OÜ) omandab emaettevõtte (OÜ) osasid, siis emaettevõte (OÜ)
kajastab need osad emaettevõtte (OÜ) bilansis omaosadena, mitte
tütarettevõte (OÜ)?

2.      Kas eelneva punkti alusel tütarettevõte (OÜ) kajastab omandatud
emaettevõtja (OÜ) osad finantsinvesteeringuna?

3.      Kas Äriseadustiku § 164 on kohaldatav ka kui OÜ omandab
liikmelisuse HLÜ-s.

4.      Kas HLÜ (emaettevõte) peab OÜ (tütarettevõte) poolt omandatud
liikmelisust kajastama konsolideerimata bilansis?

5.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama hoiust HLÜ-s (emaettevõttes)
nõudena või finantsinvesteeringuna?

6.      Kas OÜ (tütarettevõte) peab kajastama liikmelisust HLÜ-s
(emaettevõte) finantsinvesteeringuna või mingil muul moel? Omakapitalis
omaosadena RTJ 2 alusel ei saa minu arvates kajastada, sest OÜ  ei ole HLÜ
liikmelisust ehk nn osalust emiteerinud.

Parimatega

KRISTA VAINOLA

Partner

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

REWILO

Al Mare Büroohoone

Mõisa 4-2, Tallinn 13522

Telefon +372 715 3100

Mobiil +372 5342 6721

Skype krista.vainola

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Koduleht  <http://www.rewilo.ee/> www.rewilo.ee

Raamatupidamine, auditeerimine, koolitused, maksu- ja juriidiline
nõustamine, finants- ja ärinõustamine

REWILO   Raudne Partner Koostöös Sinuga

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.